Älskade macaron!

Var ju ett tag sedan jag skrev nåt här i bloggen nu, har faktiskt varken haft lust, tid eller ork. Så är det ibland.
Tänkte iaf dela med mig av hur jag bakar macarons, dessa underbara juveler! :)
Man kan göra på två sätt: det ena är fransk maräng där man vispar äggvita till maräng och sedan blandar med övriga ingredienser på en gång, sedan finns det italiensk maräng då man gör en sockerlag som man vispar ner i marängen.. Det andra alternativet har jag inte provat än men tänker göra det inom en snar framtid, måste bara införskaffa en godistermometer..
Sen vill jag gärna ha en digital våg oxå.. Hrmm födelsedag snart ;)



Florsocker
Mandelmjöl
Äggvita
Strösocker
Hushållsfärg
Våg
Sil
Sprits



Min Kitchen Aid




Smeten spritsar jag ut stora som 5-kronor ungefär




Kakorna ska resa sig och det ska bildas en liten "krage"
Dom ska hellst va helt släta, mina blev lite "knövliga"




Ekologisk hallonsylt som fyllning








...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0